Ethias heeft de juiste reflex…

Share Schrijven; 't is een eenzaam beroep, zeker als je regelmatig thuis werkt. Ik zet dan ook geregeld de televisie aan terwijl ik aan de slag ben, kwestie van op de achtergrond wat leven te horen. Meestal schenk ik daarbij helemaal geen aandacht van wat er allemaal op die televisie gebeurt, maar onlangs werd ik desondanks héél aangenaam verrast…
Stel je voor; ik zat als een gek op mijn toetsenbord te rammen om nog maar eens een stukje huisvlijt vorm te geven toen mijn aandacht getrokken werd door een stem die uit het kijkkastje kwam. Op een vlotte en licht verteerbare manier werden een aantal rake veiligheidstips voor motor- en scooterrijders onder de aandacht van de kijkers gebracht. Ik liet de computer voor wat hij was en haastte me om voor de buis te gaan zitten. De stem ging onverstoorbaar verder en hetgeen ten berde werd gebracht bleek geïllustreerd te worden met passende beelden. Mijn mond viel open, het wonder was geschied, ging het door mijn hoofd, het B.I.V.V. of één of andere met de motorwereld gerelateerde belangenvereniging had eindelijk het licht gezien… Tenminste, dat dacht ik! Net op het einde van die interessante boodschap viel het mij op dat er op het scherm ook een lijntje tekst te zien was. Sober maar duidelijk leesbaar stond daar de slogan "De juiste reflex". Er ging me langzaam maar zeker een licht op toen ik deze regel las; een licht dat steeds maar groter werd… en toen de boodschap ten einde was wist ik waar de lamp brandde: ik had net een reclamespot van Ehtias verzekeringen gezien! Niks B.I.V.V., niks belangenvereniging… Inderdaad, het was te mooi geweest dat deze organisaties eindelijk nog eens een nuttig initiatief ten overstaan van de motor- en scooterrijders hadden bedacht. Mijn teleurstelling duurde echter niet lang; wat ik gezien had was foutloos gebracht, zat inhoudelijk op een hoog niveau en diegenen die op het idee gekomen waren om via nuttige, informatieve boodschappen reclame te maken voor hun product verdienden zonder twijfel een pluim voor hun vindingrijkheid. Ja, bij Ethias hebben inderdaad de juiste reflex en bovendien, wie de centen ophoest om stichtende boodschappen op de buis te krijgen maakt tenslotte niets uit, als de mededeling maar klaar en duidelijk overkomt. Hetgeen ik gezien had liet me daarna niet meer los en gloeide nog lang na in mijn gedachten. Na een tijdje kwam ik dan ook tot de vaststelling dat de bollebozen die het voor het zeggen hebben bij het B.I.V.V. en de belangenverenigingen uit de motorwereld misschien wel nog maar eens een kans hebben gemist om effectief zoden aan de dijk te brengen. Samenwerken met -bijvoorbeeld- Ethias Verzekeringen zou misschien mogelijk maken dat deze spot -of een gelijkaardige- meerdere keren dan nu het geval is op televisie kon getoond worden. In een wereld die vol is van tijdelijke samenwerkingen moet ook dat waarschijnlijk toch kunnen? De vereiste daarvoor is wel dat men wakker is en niet op zijn twee oren, zelfvoldaan en blind voor de geboden kansen, ligt te slapen. Wakker worden alstublieft, Heren Der Schepping, er is werk aan de winkel, en volgens mijn bescheiden mening niet zomaar een klein beetje!