Suzuki B-King Bike Parts 2010

Share Neen, het is niet zo dat er voor 2010 een nieuwe B-King ten tonele verscheen. Tenminste, als je bedoelt af-fabriek, want blijkbaar is ten lande meer dan ooit een verbouwwoede ten aanzien van de Suzuki B-King uitgebroken. Toonde de importeur al een puntgave special van deze motor op het Motorsalon - die we nadien mochten testen! - Bike Parts heeft er nu ook eentje. En wat voor een!

Oogt de B-King van huis uit indrukwekkend en zelfs een beetje bombastisch, de B-King die Bike Parts aankleedde, is er eentje die naast een luisterrijk uiterlijk ook van een verfijnd voorkomen laat genieten. Wat meteen opvalt, zijn naast het erg verzorgde blauw-wit-rode kleed de afwezigheid van de voor de B-King zo typerende uitlaatdempers. Die "vleugels" zijn vervangen door een strak gelijnde uitlaatset van het merk Boss. Die werden door de mannen van Bike Parts speciaal voor deze motor passend gemaakt. Tot ieders blijdschap waarschijnlijk, want we zien niet meteen voor het verdwijnen van de standaard dempers ook nog maar iemand een traan laten.
Wie goed kijkt naar die uitlaatdempers ziet dat vlakbij hun monding eveneens een achterlicht en twee richtingsaanwijzers een plaats hebben gevonden. Ze hebben allemaal een witte lens en dragen tevens de plaatverlichting en de bevestiging voor het kenteken. Aan de andere zijde van de motor is een cockpit van JMV gemonteerd. Het verschaft met zijn boven elkaar geplaatste en ingewerkte koplampen de B-King meteen een zowel musculair als gestroomlijnd aangezicht.
Op de vlekkeloos gedecoreerde wielen - let op het Battlax logo! - zijn andere remschijven gemonteerd. Vooraan viel de keuze op vol zwevende roestvrijstalen Beringer-schijven, terwijl achteraan een exemplaar van Motomaster voor vuurwerk zorgt. Beringer leverde eveneens de radiaal uitgevoerde rempomp en het reservoir voor de hoofdremcilinder; om de zaak in evenwicht te houden, werd ook een radiale koppelingspomp gemonteerd. Natuurlijk zijn alle olieleidingen vervangen door roestvrijstalen exemplaren.
Op het einde van het stuur zijn blauwe stuurgewichten geplaatst. Die zijn net als de Vario Race-voetsteunen van MFW afkomstig. Van Probolt komt de motorkit die het uiterlijk van de indrukwekkende krachtbron nog meer luister bijzet. De vuldop van de motorolie is in dezelfde stijl uitgevoerd en is dan ook samen met de paddockadaptors afkomstig van dezelfde leverancier. Om de zaak tegen onheil te beschermen zijn er valdoppen van de laatste generatie gemonteerd. Hoe zou je zelf zijn, op zo'n mooie baby ben je zuinig toch?!